‘Smiley’ torna a Barcelona amb una seqüela
El novembre de 2012 Àlex i Bruno, els protagonistes de Smiley, Una historia de amor, es van fer el primer petó sobre el petit escenari de la Sala Flyhard de Barcelona. Va ser un petó ple d’esperança i futur, com han de ser els petons de totes les comèdies romàntiques, però en aquell moment ningú podia imaginar fins a quin punt.
Smiley de seguida va enamorar els espectadors barcelonins. L’obra va saltar primer al Teatre Lliure i després al Club Capitol, on va fer diverses temporades fins al març de 2015. A la gira catalana la va seguir la producció madrilenya, que va omplir els teatres Lara i Maravillas. Al cap de poc temps, el text ja estava traduït a diverses llengües. Fins ara s’han pogut veure produccions a Alemanya, Grècia, Xipre, Itàlia, Xile, Puerto Rico, Uruguai, Perú, Veneçuela, Miami i Nova York. L’obra, a més, ha obtingut diversos reconeixements tant aquí com a l’estranger.
Amb aquesta trajectòria, semblava inevitable que Smiley tornés als escenaris, confessa Guillem Clua: “la temptació de reposar-la ha estat present tots aquests anys, però alhora érem conscients que aquell text era fill del seu temps. Han canviat moltes coses des d’aleshores. Barcelona ja no és la mateixa, els espectadors han evolucionat i nosaltres també. Tots ens hem fet més grans, començant pels mateixos personatges.” Si Àlex i Bruno havien de tornar als escenaris, ho havien de fer per parlar d’altres temes: la crisi dels quaranta, la paternitat, el matrimoni, el final de la joventut i la pèrdua de la innocència. Havien de protagonitzar una obra nova, escrita i concebuda per a l’any 2020. I ho havien de fer de la mà dels seus creadors originals: Guillem Clua (text i direcció), Ramon Pujol (Àlex) i Albert Triola (Bruno). Els tres, amb la complicitat de La Brutal, han unit forces per produir plegats un nou espectacle: Smiley, Després de l’amor.
L’obra es podrà veure a partir del 14 de maig al Club Capitol de Barcelona, on romandrà sis setmanes improrrogables, ja que el teatre tancarà les portes definitivament l’estiu de 2020. Les entrades ja estan a la venda i es poden adquirir al web del Grup Balañá.